בין אם אתם רוכשים דירה בפעם הראשונה ובין אם אתם מחפשים למחזר את המשכנתא הקיימת שלכם, הבנה ברורה של תהליך המשכנתא היא חיונית. בכתבה הבאה, נתייחס ל-15 שאלות המשכנתא המובילות וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לספק לכם תשובות מקיפות ולעזור לכם לנווט בעולם המשכנתאות בביטחון.

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה הניתנת על ידי מוסד פיננסי או מלווה כדי לסייע ליחידים או לזוגות לממן רכישת נכס. הנכס עצמו משמש כבטוחה להלוואה והלווים משלמים תשלומים קבועים על פני תקופה קבועה מראש כדי להחזיר את הסכום שהם הלוו בתוספת ריבית.

מהי משכנתא לגיל הזהב?

משכנתא זו מוכרת גם בשם משכנתא לגיל השלישי. מדובר על הלוואה שניתנת לאנשים בני 60 ומעלה כנגד בית או דירה שיש בבעלותם. הם כמובן צריכים להעמיד את הנכס שיש ברשותם כערבות לקבלת ההלוואה. מדובר על הלוואה בסכום גבוה עם ריבית ותנאים אטרקטיביים במיוחד.

אילו גורמים קובעים את הזכאות למשכנתא?

המלווים שוקלים מספר גורמים לקביעת זכאות למשכנתא, כולל ניקוד אשראי, הכנסה, היסטוריית תעסוקה, יחס חוב להכנסה וגודל המקדמה.

מהי מקדמה?

מקדמה היא חלק ממחיר הרכישה של הנכס ששולם מראש על ידי הלווה. זה מתבטא בדרך כלל כאחוז מהמחיר הכולל, כאשר תשלומים גבוהים יותר מובילים לרוב לתנאי הלוואה נוחים יותר.

מה ההבדל בין משכנתא בריבית קבועה למשכנתא בריבית משתנה?

למשכנתא בריבית קבועה, יש ריבית שנשארת קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה.
למשכנתא בריבית משתנה, יש ריבית שיכולה להשתנות בהתאם לתנאי השוק.

מהו ביטוח משכנתא?

מדובר על ביטוח שכולל ביטוח מבנה וביטוח חיים. למעשה, על פי החוק, הבנק יכול לחייב את הלווים ברכישת ביטוח זה.

לכמה שנים אפשר לקחת משכנתא?

אפשר לפרוס את הלוואת המשכנתא לעד 30 שנים. רוב האנשים, מעדיפים שלא לפרוס את המשכנתא לתקופה של יותר מ-20 שנים. על מנת שתוכלו לדעת מה נכון ועדיף עבורכם, מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי.

האם אוכל לפרוע את המשכנתא שלי מוקדם?

כן, אפשר לפרוע את המשכנתא מוקדם. עם זאת, לחלק מהמשכנתאות עשויות להיות קנסות לפירעון מוקדם, לכן חשוב לבדוק את תנאי ההלוואה או לדון עם הגוף המלווה כדי להבין את העמלות הכרוכות בכך.

האם אני יכול למחזר את המשכנתא שלי?

כן, מימון מחדש מאפשר להחליף את המשכנתא הנוכחית במשכנתא חדשה. הדבר בא לידי ביטוי בתנאים נוחים יותר כמו ריביות נמוכות יותר או תקופת הלוואה קצרה יותר. מחזור משכנתא יכול לעזור לחסוך כסף לאורך זמן.

האם מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי לפני שלוקחים משכנתא?

בהחלט וזאת משום שיועץ משכנתאות יכול למצוא את אפשרות ההלוואה הטובה ביותר עבור הצרכים האישיים והכלכליים שלכם. מומלץ לדבר עם כמה יועצי משכנתאות פרטיים, לקבל הצעות מחיר על השירות, לקרוא המלצות ולבסוף לבחור את היועץ המתאים.