שמירה על ניקיון המטבח היא לא רק חיונית לשמירה על סביבה בריאה והיגיינית, אלא היא גם משפרת את חווית הבישול בו. בכתבה הבאה, נלווה אתכם בתהליך ניקוי המטבח בצורה יעילה.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברת עיצוב מטבחים מובילה בארץ.

שלב 1: הכינו את המטבח לניקוי

לפני שאתם צוללים לתהליך הניקוי בפועל, התחילו בהסרת כל פריט מיותר שנמצא על המשטחים שיש במטבח והניחו מכשירי חשמל וכלים במקומות המיועדים להם. כך תוכלו להקל על תהליך הניקוי.

שלב 2: שטפו את הכלים

אם יש כלים מלוכלכים בכיור, הכניסו אותם למדיח הכלים או שטפו אותם ביד. נגבו את הכיור והברז עם תמיסת ניקוי עדינה כדי להסיר כתמים.

שלב 3: נקו את המשטחים שיש במטבח

בעזרת מטלית נקייה או ספוג ותמיסת ניקוי עדינה, נקו את כל המשטחים שיש במטבח, כולל אזורים האזור סביב הכיריים (שנוטה להתלכלך לא מעט) וגם אזור הכיור.

שלב 4: נקו את המכשירים שיש לכם במטבח

התמקדו בניקוי מכשירי המטבח שלכם. התחילו עם הכיריים והתנור. הסירו בעדינות את הרשתות ואת הכיסויים שיש על המבערים והשרו אותם במי סבון חמים. נגבו את משטח הכיריים, כולל הכפתורים. אם יש שומן או כתמים עקשניים, השתמשו בחומר ניקוי לא שוחק או בתערובת של סודה לשתייה ומים.

שלב 5: ניקוי המקרר

נקו אותו גם מבפנים וגם מבחוץ. זרקו כל מזון שפג תוקפו והוציאו את כל תכולת המקרר. נגבו את המשטחים הפנימיים עם חומר ניקוי עדין, ואל תשכחו לנקות את החלק החיצוני של המקרר, כולל הידיות ואטמי הדלתות.

שלב 6: נקו גם מכשירים אחרים שיש לכם במטבח

נקו מכשירים אחרים, כגון מיקרוגל, טוסטר, בלנדר ומכונת קפה, בהתאם להוראות היצרן. השתמשו במטלית לחה או בספוג כדי לנגב כתמים.

שלב 7: נקו את הכיור

נקו בצורה יסודית את הכיור. השתמשו בחומר ניקוי עדין או בתערובת של סודה לשתייה ומים כדי לקרצף את אגן הכיור. שטפו היטב וייבשו עם מטלית נקייה.

שלב 8: נקו את הארונות והמגירות

נגבו את המשטחים החיצוניים של ארונות המטבח והמגירות. השתמשו במטלית לחה או בספוג עם חומר ניקוי עדין כדי להסיר אבק, לכלוך וטביעות אצבע. אל תשכח לנקות גם את הידיות.

שלב 9: טאטוא ושטיפת הרצפה

התחילו בטאטוא או שאיבת אבק מרצפת המטבח. כך תוכלו להסיר לכלוך.
לאחר מכן, נגבו את הרצפה באמצעות חומר ניקוי מתאים לסוג הריצוף שלכם. שימו לב לפינות ואזורים שקשה להגיע אליהם. עבור כתמים עיקשים, השתמשו במברשת קרצוף או ספוג.
ייבשו אותה עם סמרטוט נקי.

שלב 10: הוציאו את האשפה

רוקנו את פח האשפה. הקפידו לנקות את פנים פח האשפה מעת לעת כדי למנוע הצטברות של ריחות וחיידקים. תוכלו להשתמש במוצרים סופחי ריחות, כגון סודה לשתייה או מפיג ריח לפח אשפה וכל זאת על מנת שתוכלו לשמור על ריח רענן.

סיכום:

מטבח נקי ומאורגן לא רק מושך מבחינה ויזואלית אלא גם חיוני לשמירה על סביבת בישול בריאה.
על ידי ביצוע המדריך שלנו, אתם תוכלו להבטיח שהמטבח שלכם יישאר ללא רבב, נקי מבלגן ומוכן לבישולים. זכרו לקבוע שגרת ניקיון קבועה כדי לשמור על המטבח שלכם ואל תשכחו לשמור על הניקיון לאורך כל תהליך הבישול וזאת על מנת שתוכלו להפחית את הצורך בניקוי עמוק.