אורז הוא אחד ממזונות הבסיס הנצרכים ביותר ברחבי העולם, ומסיבה טובה. לא רק שהוא רב תכליתי וטעים, אלא שהוא גם מציע מספר יתרונות בריאותיים. אז מהם היתרונות?
המשיכו בקריאת הכתבה.

יתרון מס' 1 – מספק אנרגיה

אורז הוא מקור מצוין לפחמימות, שהן מקור האנרגיה העיקרי של הגוף. הפחמימות המורכבות המצויות באורז מתעכלות לאט ומספקות שחרור קבוע של אנרגיה לאורך היום. זה הופך את האורז לבחירה מצוינת עבור ספורטאים, אנשים עם אורח חיים פעיל ואלה המעוניינים לשמור על רמות האנרגיה שלהם.

יתרון מס' 2 – מקדם את בריאות מערכת העיכול

אורז חום עשיר בסיבים תזונתיים. לסיבים יש תפקיד מכריע בקידום עיכול בריא ומניעת עצירות.
ידי שילוב אורז בתזונה היומיומית, ניתן לתמוך במערכת עיכול בריאה ולשמור על סדירות ביציאות.

יתרון מס' 3 – מסייע בשליטה על המשקל

אורז הוא דל בשומן וכולסטרול ומעניק תחושת מלאות בשל תכולת הסיבים שבו. זה יכול לעזור במניעת אכילת יתר ולסייע בשליטה במשקל. בחירה באורז חום, השומר על שכבות הסובין והנבט, מספקת אפילו יותר סיבים וחומרים מזינים בהשוואה לאורז לבן.

יתרון מס' 4 – משפר את בריאות הלב

צריכת אורז, במיוחד זנים כמו אורז חום, יכולה לתרום לבריאות הלב. אורז חום מכיל שמנים טבעיים ונוגדי חמצון המסייעים בהורדת רמות הכולסטרול LDL (הרע) ומפחיתים את הסיכון למחלות לב. תכולת הסיבים באורז מסייעת גם בהפחתת רמות הכולסטרול ושמירה על לחץ דם בריא.

יתרון מס' 5 – מסייע לבריאות העצמות

אורז הוא מקור טוב למינרלים כמו מגנזיום וזרחן, החיוניים לשמירה על בריאות העצמות והשיניים. מינרלים אלה תורמים לצפיפות העצם ולחוזק ומפחיתים את הסיכון למצבים כמו אוסטאופורוזיס.
שלבו אורז בתזונה שלכם, לצד מזונות עשירים בסידן אחרים וכך תוכלו לקדם בריאות אופטימלית של העצם.

כמה מילים על סוג האורז ושילובו עם מזונות אחרים

חשוב לציין שהיתרונות הבריאותיים של האורז יכולים להשתנות בהתאם לסוג ולעיבוד.
בעוד שאורז לבן נפוץ יותר, בחירה בזני דגנים מלאים כמו אורז חום, אורז בר או אורז שחור מספקת חומרים מזינים נוספים וסיבים. זנים אלה שומרים על שכבות הסובין והנבט החיצוניות, העשירות בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. כאשר אתם משלבים אורז בארוחות שלכם, שימו לב לגודל המנות ואזנו עם מזונות אחרים כגון ירקות, חלבונים ושומנים בריאים.

ונסיים עם מתכון מנצח לאורז אחד אחד

להלן המתכון המנצח שלנו:

-הכינו את המצרכים הבאים: 2 כוסות אורז לבן, 3 כוסות מים רותחים, מלח ופלפל שחור.

-אופן ההכנה: הקפידו לשטוף את האורז עד שהמים צלולים. לאחר מכן, סננו אותו וחכו שיתייבש היטב (לפחות 40 דקות).
לאחר מכן, חממו סיר רחב ונמוך עם 2 כפות שמן זית/קנולה. הוסיפו את האורז לסיר ותבלו עם מעט מלח ופלפל שחור. ערבבו במשך 2-3 דקות. לאחר מכן, הוסיפו את המים, ערבבו היטב וכסו את הסיר עם מכסה. הנמיכו את האש ובשלו למשך 20 דקות. לאחר שעבר הזמן, כבו את האש והשאירו את הסיר מכוסה לעוד 15 דקות. בהמשך, הרימו את המכסה והפרידו בעדינות את גרגירי האורז באמצעות מזלג.
בתאבון!